Madal nafta hind, arenud maade tagasihoidlik majanduskasv ning Hiina aeglustuv industrialiseeritus tähendab, et Sahara-taguse Aafrika majandus näeb tänavu kahe aastakümne väikseimat majanduskasvu, vahendab Wall Street Journal.
- Maailmapanga logo ning Maailmapanga president Robert Zoellick. Foto: epa
Regiooni majanduskasvuks oodatakse tänavu 4%, teatas Maailmapank. Ajalooline keskmine majanduskasv Saharast lõunasse jäävas piirkonnas on 4,4%. Kuigi tegu on suurema majanduskasvuga kui globaalne keskmine, mis on Maailmapanga hinnangul tänavu 2,9%, näitab vähenev majanduskasv Sahara-taguse Aafrika majanduste haavatavust.
„Regiooni-siseste arengute poolest tähendab see, et uued relvastatud konfliktid võivad pärssida majanduskasvu, Ebola-epideemia omakorda näitab praeguse tervisesüsteemi nõrkust ja süsteemset nakkushaiguste riski,“ seisab Maailmapanga raportis. „Välistest teguritest avaldab mõju madal nafta hind ja Hiina aegustuv majanduskasv,“ kirjutatakse raportis.
Mõningates selle piirkonna riikides on majandus eriti suure hoobi saanud. Maailmapanga raportis tuuakse välja Angola ning Kongo Vabariik, kes on eriti sõltuvad naftaturul toimuvast.
Nafta hinnast tulenev majanduslik kahju on pannud otsese surve keskpankadele. Nigeeria ning Angola keskpangad pidid tõstma intressimäärasid ning kasutusele võtma muid meetmeid, et oma vabalanguses valuutat päästa.
Suures plaanis tähendavad Sahara-taguse Aafrika praegused arengud, et sealsed majandused vajavad struktuurseid reforme, samuti peaks mitmekesistama majandustegevust, et vähendada sõltuvust nafta hinnast maailmaturul.
Seotud lood
Toorainehindade kukkumine, poliitiline suutmatus ja endiselt lokkav korruptsioon on näidanud, et mitme investori varasem optimism musta mandri suhtes on olnud põhjendamatu.
Unikaalseid vaikuseruume tootev Silen kasutab nüüdsest vaid taastuvenergiat, kuna ettevõtte kestlikumaks muutmine annab eksporditurgudel märgatava konkurentsieelise.
Enimloetud
3
Raivo Tamm: “Me lihtsalt ei saanud kaubale”
5
Logistikaäris on keerulised ajad
Hetkel kuum
Raivo Tamm: “Me lihtsalt ei saanud kaubale”
Logistikaäris on keerulised ajad
Tagasi Äripäeva esilehele